Nasprotje uporabi IKT pri pouku

Strinjali smo se, da je periferni pogled na pojav povezan z osredotočenostjo, usmerjeno le na obrobne podrobnosti. Te niso nujno nepomembne, a velikokrat ne igrajo ključnega pomena za tisti trenutek.

Začnemo lahko s strahcem, da bo računalnik (itak) spodrinil učitelja in navsezadnje bomo učitelji odveč. Četudi bo to enkrat v prihodnosti, enkrat bo.
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije bo prav tako okrnila interakcije med učenci, med učiteljem-učencem in nasploh izolirala učenca v svoj svet. Pomisleki so tudi, ko pogovor nanese na razvoj motorike pri otroku. To predvsem pomeni, da bo (apriori) otrok vse počel na računalnik, se (posteriori) manj gibal. Zaradi tega bo pridobil manj konkretnih izkušenj, vse njegovo znanje in spretnosti bodo vezane na abstrakten svet računalnika.
Zelo nazorno nekatere negativne vplive izpostavi dr.Simona Tancig v intervjuju za revijo Jana. Dr. Tancig skozi cel intervju zelo jasno poudari ogromno novih možnosti, ki jih ponuja uporaba računalnika in tablic. Vendar večkrat tudi poudari posledice pretirane uporabe in predvsem nenačrtovane ter nepremišljene. Torej, ko tablica postane vodilo pouka (in ne učni cilji ter razvoj mentalnih shem otroka), takrat se mora v naših glavah sprožiti alarm. Alarm za analizo,refleksijo in evalvacijo. Našega pedagoškega dela in uporabe IKT pripomočkov.

Tako se bo izpostavila naša vloga učitelja ter pomen naših kompetenc. Kompetenc, pridobljenih tekom študija, povezanih z načrtovanjem, didaktiko, ter načeli poučevanja.

Kompleksen, in ne črno-bel problem, ne moremo in ne smemo gledati le iz ene perspektive. Razumeti moramo, da ja – to pomeni boljše in globlje poznavanje tematike. Ampak ne, nikakor pa ne poznavanje kompleksnosti pojava. Izgubimo predvsem celostnost. Mar ni prav ta ključnega pomena pri delu z otroki s posebnimi potrebami?

 

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s